Umowa o świadczenie usług na stronie internetowej

Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetowego portalu Cosplay Rent (zwanego w treści dokumentu stroną internetową). Właścicielem strony internetowej jest przedsiębiorstwo Anineko spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bytomiu, ul. Kędzierzyńska 17A, zarejestrowane w KRS pod numerem 1068029, w NIP (VAT EU) pod numerem PL6263057727 oraz REGON pod numerem 526881217 z kapitałem zakładowym wynoszącym 5,000 PLN (zwany w treści dokumentu przedsiębiorstwem). W procesie zawierania umowy o świadczenie usług z nabywcą usługi (zwanego w treści dokumentu klientem), przedsiębiorstwo reprezentowane jest przez Karolinę Kurdziel.

Niniejszy regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej cosplayrent.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili. Przedsiębiorstwo informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.

Dla prawidłowego korzystania ze strony internetowej niezbędny jest komputer wyposażony w system operacyjny Windows XP, 7, 8 oraz przeglądarkę internetową Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej wraz z włączoną opcją akceptacji plików cookies (tzw. pliki ciasteczka). Korzystanie ze strony internetowej oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi na stronie internetowej.

Klient zobowiązany jest w szczególności do niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa (np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste, prawa autorskie i inne prawa osób trzecich), korzystania ze strony internetowej w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach strony internetowej niezamówionej informacji handlowej (spam), korzystania ze strony internetowej w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla przedsiębiorstwa, korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach strony internetowej jedynie w zakresie własnego użytku osobistego, korzystania ze strony internetowej w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

Umowy zawierane są z wykorzystaniem sieci Internet, natomiast przebieg transakcji od momentu zawarcia umowy do momentu dostarczenia towaru są uregulowane w niniejszym regulaminie. Treścią umowy jest potwierdzone przez pracownika zamówienie oraz niniejszy regulamin. W momencie potwierdzenia zamówienia przez pracownika podczas kontaktu z klientem, zawarta zostaje, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, umowa sprzedaży, wiążąca obie strony. Umowa ta zostaje zawarta w języku odpowiadającym terytorium, z którego dokonywane jest zamówienie. W przypadku wystąpienia sporu dotyczącego realizacji umowy, klient ma prawo zwrócić się do Rzecznika Praw Konsumenta lub sądów powszechnych.

Przedsiębiorstwo wyznaczyło pojedynczy punkt kontaktowy służący do kontaktu z Klientami, z organami państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisją Unii Europejskiej i Radą Usług Cyfrowych, o której mowa w Rozporządzeniu DSA. Komunikacja w punkcie odbywa się pod adresem poczty elektronicznej wskazanym powyżej, w języku polskim oraz angielskim. Ceny towarów znajdujących się w asortymencie strony internetowej są wyrażone w złotych polskich (PLN) oraz euro (EUR). Przedsiębiorstwo może dokonywać modyfikacji asortymentu strony internetowej, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów. Przedsiębiorstwo jest zwolnione podmiotowo z podatku od towarów i usług, na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2021, poz. 685, tekst jednolity, z późn. zm.)

Postanowienia ogólne

Klient przed korzystaniem z usług świadczonych przez przedsiębiorstwo, powinien uważnie przeczytać oraz zapoznać się z niniejszą umową. Korzystając z usług świadczonych na stronie internetowej klient potwierdza, że posiada zdolność do czynności prawnych oraz rozumie i zgadza się przestrzegać warunki umowy. Umowa określa ogólne warunki świadczenia usług na stronie internetowej oraz stanowi dokument gwarantujący prawidłowe wykonanie usługi. Umowa nie ogranicza i nie może być rozumiana jako dokument ograniczający prawa klienta, określone w aktach prawnych obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polski. Umowa zawierana jest podczas składania zamówienia w formie elektronicznej, za pośrednictwem sieci komputerowej.

Przedsiębiorstwo zastrzega sobie prawo do zmiany warunków umowy, zobowiązując się do poinformowania klienta o zaistniałych zmianach, ogłaszając nową treść regulaminu na stronie internetowej. Klient przyjmuje do wiadomości, że w przypadku skorzystania z usług po terminie zmiany warunków umowy, klient akceptuje zmodyfikowane warunki umowy oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.

Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie usług wypożyczenia odzieży oraz akcesoriów, sprzedaży produktów oraz akcesoriów, a także obsługa klienta prowadzona w trakcie wypożyczenia. Klient może wypożyczyć nieograniczoną liczbę produktów, z zastrzeżeniem, że w jednej przesyłce mogą zmieścić się wyłącznie trzy stroje lub akcesoria.

Przedsiębiorstwo umożliwia za pośrednictwem strony internetowej korzystanie z usług, które są świadczone przez przedsiębiorstwo 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Usługa prowadzenia konta na stronie internetowej dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu konta na stronie internetowej zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez klienta żądania usunięcia konta.

Przedsiębiorstwo ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej. W przypadku naruszenia przez klienta postanowień niniejszego regulaminu, przedsiębiorstwo po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

Wszystkie produkty oferowane na stronie internetowej zostały legalnie wprowadzone na rynek polski oraz są wolne od wad fizycznych i prawnych (chyba, że opis produktu stanowi inaczej). Informacje o sposobie dostawy, procedurze zwrotów, płatnościach oraz polityce prywatności, dostępne są na stronie internetowej w czytelnie opisanym miejscu dostępnym na każdym etapie przeglądania zawartości strony internetowej.

Dokonanie zamówienia odbywa się przez koszyk strony internetowej (dodając produkty do koszyka oraz zatwierdzając zamówienie). Do prawidłowej realizacji złożonego zamówienia, niezbędne jest podanie zamawianych produktów oraz ich liczbę, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej, określenie sposobu dostawy, określenie sposobu płatności, adresu dostawy oraz danych do faktury imiennej lub na firmę.

Po złożeniu zamówienia wysyłamy automatyczne potwierdzenie złożenia zamówienia w postaci wiadomości e-mail. Następnym krokiem jest potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji przez naszego pracownika. Odbywa się to za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach pracy - między 10:00 a 18:00 w dni robocze. Jeśli nie podałeś adresu poczty - zamówienie potwierdzimy podczas rozmowy telefonicznej.

Jeśli pomimo podejmowanych prób kontaktu z klientem, nie uda nam się potwierdzić zamówienia przez 3 dni robocze od daty złożenia zamówienia, zastrzegamy sobie możliwość odstąpienia od jego realizacji, o czym poinformujemy dostępnymi sposobami (np. pocztą elektroniczną).

Jeśli zarejestrowałeś się jako klient w systemie zamówień na naszej stronie www, możesz przy pomocy panelu użytkownika zgłosić chęć anulowania zamówienia. Możesz również skontaktować się z naszym Centrum Obsługi Klienta dostępnym kanałem komunikacji. Gdy przesyłka zostanie wydana z naszego magazynu kurierowi - nie mamy już możliwości anulowania zamówienia i wstrzymania przesyłki.

Ceny podawane przy produktach, jeśli nie podano inaczej, to ceny brutto tj. zawierają podatek VAT. Zastrzegamy sobie prawo zmiany cen prezentowanych na stronach internetowych w dowolnym momencie np. w związku ze znaczną zmianą kursu walut lub znaczną zmianą cen u naszych dostawców. O wszelkich zmianach będziemy informować na stronie internetowej. Zmiany nie dotyczą złożonych i potwierdzonych przez naszego pracownika zamówień w realizacji.

Warunki umowy

Umowę uznaje się za zawartą w momencie złożenia zamówienia przez klienta, który zobowiązuje się do realizacji czynności określonych w treści niniejszego regulaminu, opłacając wypożyczenie we wskazanym uprzednio terminie oraz wysyłkę produktu lub opłacając zakup towaru oraz wysyłkę produktu. Zamówienie stanowi nieodłączną część umowy oraz uznaje się za prawidłowo opłacone z chwilą wpływu płatności na rachunek bankowy przedsiębiorstwa. Utworzenie koszyka bez opłacenia usługi nie jest zawarciem umowy. Po otrzymaniu płatności przez przedsiębiorstwo, na wskazany przez klienta adres poczty elektronicznej, zostanie wysłane automatyczne potwierdzenie zamówienia.

Warunki umowy uznaje się za spełnione w momencie, gdy przedsiębiorstwo świadczy usługę, klient rozlicza się za nią oraz zwraca wypożyczony produkt na warunkach określonych w niniejszej umowie lub gdy zakupiony w trybie sprzedaży produkt zostanie dostarczony do klienta. Jeśli klient zwraca produkt w stanie gorszym niż został mu dostarczony (uwzględniając naturalną amortyzację produktu), zniszczy produkt, nie zwróci produkt, a przedsiębiorstwo ponosi z tego tytułu straty, umowa obowiązuje do dnia pokrycia powstałych strat przez klienta.

Klient ma prawo anulować zamówienie przed dniem wysłania produktu, jednakże pod warunkiem zachowania przez przedsiębiorstwo praw do potrącenia w związku z poniesieniem kosztów przez przedsiębiorstwo związanych z realizacją zamówienia. Jeżeli zamówienie jest anulowane w ciągu 24 godzin od jego złożenia, klient otrzyma zwrot całości zapłaty. Jeżeli zamówienie jest anulowane po 24 godzinach od jego złożenia, klient otrzyma zwrot 50% zapłaty. Pieniądze zostaną zwrócone na rachunek bankowy wskazany przez klienta.

Koszt usługi

Cena każdej usługi prezentowana jest na stronie internetowej przy każdej świadczonej usłudze. Wysokość opłat jest równa sumie cen usług wybranych przez klienta na stronie internetowej. Przy każdym produkcie oferowanym na stronie internetowej do wypożyczenia widnieje rzeczywista wartość danego produktu. Klient dokonuje opłaty poprzez przelew bankowy realizowany przez platformę płatności elektronicznych wskazaną przez przedsiębiorstwo.

Jeżeli klient korzysta z obniżonej ceny za wypożyczenie więcej niż jednego produktu to rezygnacja z wypożyczenia części zamówienia w cenie promocyjnej sprawia, że pozostałe produkty zostaną wypożyczone w cenie podstawowej.

Jeżeli klient zwróci uszkodzony lub zniszczony przedmiot, zobowiązuje się on pokryć straty przedsiębiorstwa w odniesieniu do rzeczywistej wartości produktu. Klient powinien pokryć straty w ciągu 3 dni kalendarzowych od dnia otrzymania powiadomienia o sporządzonej przez przedsiębiorstwo wycenie. Jeżeli klient odmawia lub nie zwraca przedmiotu w terminie, zobowiązuje się on dodatkowe koszty związane z wypożyczeniem, które określane są przez przedsiębiorstwo. Jeżeli klient nie spłaci swojego zadłużenia względem przedsiębiorstwa w terminie nie dłuższym niż 10 dni kalendarzowych, uznaje się go za dłużnika, a dług zostaje przekazany firmom windykacyjnym.

Świadczenie usługi wypożyczenia

Klient składa zamówienie na stronie internetowej, korzystając z przypisanego do siebie konta użytkownika, kolejno wybierając przedmiot oraz zapoznając się dokładnie z opisem produktu. Po dokonaniu niezbędnych wyborów zaznacza w kalendarzu daty, w których zamierza wypożyczyć przedmiot. Po kliknięciu przycisku rezerwuj, klient przenoszony jest do okna dostawy, gdzie wprowadza informacje niezbędne dla realizacji dostawy. Następnie w oknie płatności widoczne są wszystkie informacje dotyczące płatności: cena produktu, cena ubezpieczenia i dostawy. Także na tym etapie można wykorzystać zgromadzone punkty lub kod zniżki, podaje się dane, opcjonalnie dane niezbędne do wystawienia faktury. Koniecznie należy zaznaczyć wybrany sposób zapłaty.

Na ostatnim etapie złożenia zamówienia podaje się wszystkie informacje dotyczące zamówienia. Po przeczytaniu informacji należy raz jeszcze zaakceptować warunki umowy. Po wykonaniu wszystkich wspomnianych kroków proces składania zamówienia zostaje zakończony. Pocztą elektroniczną do klienta zostaje wysłana wiadomość informująca o przyjęciu zamówienia.

Klient ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykorzystanie wypożyczonego produktu zgodnie z jego przeznaczeniem, jego utratę oraz uszkodzenie, od chwili dostarczenia zamówienia do momentu przekazania jego zwrotu kurierowi lub umieszczając przesyłkę zwrotną w automacie paczkowym. Produkty wracające do przedsiębiorstwa uznaje się za wykorzystane.

Klient w żaden sposób nie może samodzielnie próbować czyścić wypożyczonych produktów, ani przekazywać ich do czyszczenia osobie trzeciej (np. przedsiębiorstwu świadczącemu usługi czyszczenia). Nie może także samodzielnie lub z udziałem osób trzecich naprawiać uszkodzonych rzeczy. Prasowanie dozwolone jest tylko przy użyciu parownicy, bez kontaktu z materiałem. Na strój nie wolno rozpylać żadnych środków (np. perfumy, dezodorant). Skóra pod strojem powinna być czysta i pozbawiona makijażu. Podczas noszenia stroju, zakazane jest palenie papierosów (klasycznych, elektronicznych lub z podgrzewaczy tytoniu).

Klient zwraca produkt na własny koszt. Do paczki przesłana zostanie instrukcja zwrotu wraz z danymi. Klient jest również zobowiązany do wysłania drogą elektroniczną numeru śledzenia przesyłki. Wraz z zamówieniem klient otrzymuje wszelkie niezbędne dla zwrotu produktu dokumenty i wskazówki, jak dokonać zwrotu. Informacje o zwrocie zamówienia klient otrzymuje na adres poczty elektronicznej. Produkt powinien być zwrócony w takim stanie, w jakim został zamówiony, uwzględniając normalne zużycie produktu w trakcie wykorzystania jej zgodnie z przeznaczeniem.

Klient może przedłużyć termin zwrotu zamówienia kontaktując się z przedsiębiorstwem za pośrednictwem kontaktów przedsiębiorcy podanych na stronie internetowej. Zamówienie jest przedłużane tylko wówczas, gdy przedsiębiorstwo potwierdza termin przedłużenia zamówienia (pracownik przedsiębiorstwa powinien tego dokonać nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili otrzymania prawidłowego wniosku o przedłużenie terminu) i otrzymuje dodatkową przedpłatę od klienta. Wysokość dodatkowej opłaty zależy od liczby dni przedłużenia wypożyczenia oraz ceny wynajmu produktu.

W przypadku opóźnienia w zwrocie produktu, za każdy dzień zwłoki naliczane są klientowi odsetki karne, równe 25% wartości ogólnej wypożyczenia. Odsetki karne nie mogą jednak wynieść więcej niż wartość rzeczy, podawana przy każdym produkcie w ofercie strony internetowej. Jeśli odsetki karne nie zostają zapłacone dłużej niż 10 dni, klienta uznaje się za dłużnika Usługodawcy i zarządzanie długiem Nabywcy zostaje przekazane instytucjom odpowiedzialnym za windykację długów.

Realizacja dostawy

Czas dostawy zależy od wybranego sposobu dostawy. O maksymalnym czasie realizacji zamówienia (czyli czasie, w którym zobowiązujemy się wysłać towar) informujemy podczas składania zamówienia w naszym sklepie, przed ostatecznym potwierdzeniem zakupu. Podanie takiego czasu jest wymagane przepisami prawa.

Moment wysyłki zamówienia określamy na podstawie stanu magazynowego, spodziewanych dostaw, stanach magazynów naszych dostawców a także informacji uzyskanych od dystrybutorów i producentów. Z uwagi na mnogość i jakość czynników (niedokładne informacje, błędy techniczne, przeszkody logistyczne itp.) możliwe jest skrócenie lub wydłużenie czasu realizacji zamówienia.

Należy pamiętać, że pomiędzy momentami aktualizacji informacji o stanach magazynowych prowadzimy sprzedaż, a klienci składają nowe zamówienia. Istnieje prawdopodobieństwo, że możesz zamówić produkt, którego kilku klientów zamówiło chwilę wcześniej co wyczerpało zapas magazynowy. Realizacja zamówienia rozpoczyna się od momentu jego potwierdzenia. Zamówienia potwierdzamy niezwłocznie, w większości przypadków jest to krócej niż 4 godziny robocze od momentu złożenia zamówienia. Brak możliwości kontaktu z klientem w sprawie jego zamówienia może wydłużyć czas realizacji. Zamówienia składane w nocy oraz w dni wolne od pracy rezerwują towar w magazynie dopiero w momencie potwierdzenia zamówienia. Podawany przewidywany czas wysyłki zamówienia na dany produkt nie stanowi elementu oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Kurierzy są pracownikami firm kurierskich. Przedsiębiorstwo nie ma bezpośredniego wpływu na jakość pracy poszczególnych kurierów i może jedynie składać skargi na opóźnienia z winy kurierów drogą przewidzianą w umowie pomiędzy nami a daną firmą kurierską.

Jeżeli klient nie odbierze swojego zamówienia i nie powiadomi o tym fakcie przedsiębiorstwo, opłata nie podlega zwrotowi.

Dowód zawarcia umowy

Na wszystkie produkty zakupione lub wypożyczone na naszej stronie internetowej wystawiamy dowód zakupu w jednej z poniższych postaci:

  • Paragon fiskalny (wystawiony do każdego zamówienia, zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami VAT, paragon do kwoty 450 zł brutto (100 euro) z NIP nabywcy stanowi fakturę uproszczoną, równoważną ze zwykłą fakturą. W przypadku takich paragonów (z NIP nabywcy), aby potwierdzić zakup, nabywca nie musi dodatkowo występować o zwykłą fakturę)
  • Faktura bez VAT (na życzenie, na podane dane)

W przypadku chęci otrzymania jednego z rodzajów faktury należy wypełnić odpowiednie pola formularza podczas składania zamówienia przez stronę internetową. W przypadku wysyłki towaru dowód zakupu w postaci faktury VAT lub faktury imiennej wysyłamy w postaci elektronicznej na adres e-mail podany przy zamówieniu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 11.12.2012 r. (Dz. U. nr 0 z 2012 r. poz. 1428) faktura nie musi zawierać oznaczenia ORYGINAŁ/KOPIA oraz nie musi posiadać pieczątki i podpisu wystawcy.

Prawa i obowiązki przedsiębiorstwa

Przedsiębiorstwo w sposób wyraźny i zrozumiały podaje informacje o warunkach świadczenia usług, podstawowych właściwościach produktów, cenach produktów i usług, trybie dostaw i zwrotu, trybie i terminach rozliczeń, warunkach odszkodowania strat.

W nieprzewidzianych przypadkach, gdy z powodu nieprzewidzianych okoliczności przedsiębiorstwo nie może dostarczyć produktu zamówionego na stronie internetowej, przedsiębiorstwo ma prawo jednostronnie wypowiedzieć umowę bez jakichkolwiek konsekwencji dla przedsiębiorstwa, po uprzednim poinformowaniu klienta. Przedsiębiorstwo może też zaproponować klientowi podobny przedmiot. Jeżeli przedsiębiorstwo nie może zaproponować podobnego przedmiotu lub klient odmawia nabycia lub wynajęcia innego przedmiotu, przedsiębiorstwo zwraca klientowi opłatę w ciągu 5 dni kalendarzowych od powiadomienia o wypowiedzeniu umowy. Uznaje się to za prawidłowe wykonywanie zobowiązań umowy.

Prawa i obowiązki klienta

Klient ma prawo wnioskować o weryfikację informacji, jeśli w chwili zamawiania przedmiotu lub usług informacje nie są zrozumiałe lub wyraźnie uwzględnione.

Klient powinien dokonać rejestracji na stronie internetowej. Klient zgadza się w trakcie rejestracji podać prawdziwe, dokładne i wyczerpujące informacje o sobie, udzielając odpowiedzi na pytania, które są zadawane podczas rejestracji, a w przypadku zmiany tych informacji, niezwłocznie je zaktualizować. Klient podczas rejestracji powinien podać imię oraz nazwisko osoby fizycznej. W przypadku, gdy klient przedstawi nieprawdziwe informacje lub przedsiębiorstwo ma podstawy sądzić, że podane przez Nabywcę informacje są nieprawdziwe, niewyczerpujące lub niedokładne, przedsiębiorstwo ma prawo na własne uznanie wstrzymać lub cofnąć rejestrację klienta i odmówić świadczenia klientowi swoich usług. Klient ponosi odpowiedzialność w trybie określonym w przepisach prawa z tytułu podania nieprawdziwych informacji i umyślne wprowadzania w błąd pracowników przedsiębiorstwa, a także za inne wynikające z tego konsekwencje dla przedsiębiorcy.

Postanowienia końcowe

Przedsiębiorstwo ma prawo do jednostronnej zmiany regulaminu na zasadach określonych w postanowieniach niniejszego paragrafu i jedynie w przypadku wprowadzenia przez przedsiębiorstwo nowych usług związanych ze sklepem, zmian sposobów dostawy lub płatności, modyfikacji ścieżki zakupowej lub zakładania konta, oraz zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień regulaminu, jak w szczególności zmiany przepisów o: ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych, w przypadku wystąpienia tej przyczyny regulamin może być zmieniony zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych.

W przypadku wystąpienia jednej z powyższych przyczyn, przedsiębiorstwo prześle do klientów, na podane przez nich w sklepie adresy poczty elektronicznej, informację o planowanej zmianie regulaminu wraz z treścią nowego regulaminu. Informacja zostanie wysłana do kupujących na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian. Kupujący, który nie akceptuje planowanych zmian, może wypowiedzieć umowę o założenie konta na zasadach wskazanych w regulaminie. Jeżeli kupujący nie wypowie umowy o założenie konta przed dniem wejścia nowego brzmienia regulaminu, wówczas staje się on wiążący dla klienta z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji regulaminu.

Informujemy, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Platforma stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich dotyczących transakcji internetowych.

Sądem właściwym dla rozpoznawania sporów objętych regulaminem jest sąd właściwy dla siedziby przedsiębiorstwa, z wyłączeniem sporów przeciwko konsumentom oraz osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, gdzie zastosowanie znajdą ogólnie obowiązujące przepisy prawa dotyczące właściwości sądów.